Kolonizci
A kolonizci egy lakatlan bolyg hasznlatba vtelre szolgl. Mindenek eltt a megfelel technolgiai httrre kell szert tenni hozz. Ezutn gyrtanunk kell egy kolonizl hajt, s lekolonizlni a kivlasztott lakatlan bolygt. Lakott bolyg nem kolonizlhat. Minden kolonizl hajt csak egyszer lehet felhasznlni, ezutn megsemmisl. A kolonizlval ne kldj nyersanyagot, mert odaveszik. Azt a kolonizls utn egy szlltval tedd meg.
Itt a bolygk mrete egy galaxison bell:
1-3 bolyg: 40-70 mez (55 +/- 15)
4-6 bolyg: 120-310 mez (215 +/- 95)
7-9 bolyg: 105-195 mez (150 +/- 45)
10-12 bolyg: 75-125 mez (100 +/- 25)
12-15 bolyg: 60-190 mez (125 +/- 65)
Minl kzelebb van a naphoz, annl tbb energit ad ksbb a napmhold. A legkzelebbi bolyg az 1-es. A mretet a gp vletlenszeren hatrozza meg a fenti kplet alapjn. Ezekre az rtkekre 80% esly van - vagyis van egy lland 20% esly arra, hogy vagy kevesebb, vagy tbb mezs lesz a bolyg. 150 meznl kisebb bolygval nem rdemes sok mindent kezdeni azon kvl, hogy farmot csinlsz belle - azaz felhzol annyi bnyt s ermvet, amennyit csak lehetsges, valamint teleptesz r egy 1-es szint Shipyardot (hogy Large Cargo Shipet tudjl a bolygn llomsoztatni -amit mshonnt kldesz oda-, illetve tudjl Solar Satellite-et gyrtani). 150 mez felett mr rdemes vdelmet telepteni r, ami magasabb szint Shipyard ptst felttelezi. Az anyabolyg MINDEN esetben 163 mez nagysg, fggetlenl attl, hogy hnyadik bolyg az adott rendszerben.
Egyes tapasztalt jtkosok vlemnye szerint teljesen felesleges 250 vagy 300 meznl nagyobb bolygkat hajkurszni - 200-250 mez kztti mretbl elg j kolnikat lehet ltrehozni, hacsak nem clod, hogy 30-as szintnl nagyobb bnykat pts: ez azonban hihetetlenl sok erforrst emsztene fel, ami csak nagyon hossztvon ri meg.
A kolonizl elindtsa:
Legyrtod a hajt, (10000 fm 20000 kristly 10000 deut) utna kinzed a neked tetsz bolygt, s megjegyzed a koordintit. Ezutn rmsz a flottra, ott kivlasztod a kolnia hajt, megadod a koordintkat, s kivlasztod a kolonizls opcit. Ezutn katt a mehet gombra, s ksz
|